Flyga mellan två världar

Nu har jag återigen landat på brittisk mark. Tycker att det är lika fascinerande varje gång hur jag för två timmar sedan befann mig hemma i Sverige hos min familj och vänner och nu är jag helt plötsligt i ett annat land.
Just nu sitter jag på bussen och njuter av den vackra himlen som nu skiftar i härligt pastelliga nyanser av rosa, blått och nästan gult. Det är verkligen vackert ute!

Det där med att sova till man vaknar är väldigt underskattat har jag kommit på. Det är så skönt att vakna av att kroppen är utvilad, eller så utvilad den kan bli. För jag är fortfarande trött, hehe. Vi åt frukost tillsammans jag och pappa innan vi gjorde oss redo att åka. Vi åkte lite tidigare idag för att hinna stanna till hos min faster på lunch. Mon kusin och kusinbarn var där de också. Mitt kusinbarn har vuxit ofantligt mycket, har inte sett henne på nästan ett år! Så det var superkul att se både faster,  kusin och kusinbarn en snabbis. Sedan var det dags att åka till flygplatsen. För första gången var planet beräknat att landa tidigare så vi kom iväg i tid. I passkontrollen på Stansted gick det också supersmidigt vilket var skönt, dör där brukar det alltid krångla. Så jag räknat med att vara hemma om ca 1,5h. Ska försöka orka ut och ta en promenad,  har ju bara suttit stilla hela dagen.

Jag är väldigt glad över hur min helg blev hemma. Behövde verkligen få varva ner och ha det lugnt och skönt. Träffa familjen och kompisarna och ta det lugnt. Det blev som en liten mini-semester. Tre timmar upp! Imorgon blir det jobb som vanligt, men på torsdag kommer Elin, woohoo! Så denna veckan kommer gå snabbt tror jag.

Lämna en kommentar