La Suede

Nu sitter jag i soffan hemma, hemma i Sverige, hemma hos min pappa. Jag sitter med tända ljus och lyssnar på Så mycket för blicken är just nu på datorskärmen. Det är Halloween och jag sitter hemma med tända ljus och dricker te, TANTVARNING!!! But I love it!

Nu på kvällen har jag haft besök av min finaste Mirjam. Jag kan inte riktigt förstå att det var över 14 månader sedan vi sågs sist. Det känns som igår! Vi har suttit och pratat om livet, vad som hänt sedan sist, utvecklingen i samhället, framtiden och allt mellan himmel och jord. Det är så skönt att kunna prata om allt och bara känna att man fortfarande vet var man har varandra trots att man ibland är kontinenter ifrån varandra. Mest spännande är det att det fortfarande känns så självklart när vi ses efter så lång tid. Vilket är så himla skönt.

Det är så skönt att vara hemma och slippa känna den stressen och pressen som jag hittills känt varje gång tidigare. Att bara kunna vara här utan att bara vilja kväva mig för att jag spyr på landet lagom. Sen betyder inte det att det är här jag vill vara, men det är en annan femma.

Idag har jag och pappa varit på promenad i stan, jag var uppe och testade nya glasögonbågar, så nu tror jag att jag hittat ett par jag gillar. Vi gick även in i lite andra butiker innan det var dags för lunch. Anledningen till att jag faktiskt befinner mig i Sverige är ju att min käresta farmor fyller år till veckan och att jag skulle flyga hem med lillasyster. Så på eftermiddagen hoppade vi in i bilen och jag körde mot Lindesberg och farmor. Det var så härligt att se henne igen, det blir ju så sällan nu. Vi fikade lite och satt och pratade gamla saker. Jag är så tacksam för all tid jag får med henne.

Gårdagen var extremt lång, klockan ringde redan klockan 04.20. Vi hoppade in i taxin till Golders green där vi tog bussen till flygplatsen. Så när klockan var 11.30 var vi på svensk mark igen. Mamma och Angelica stod i ankomsthallen och väntade så då blev det kramkalas innan vi hoppade in i bilen. Vi stannade till i Katrineholm och åt lunch och sedan åkte till Örebro. Jag och pappa hängde hemma i soffan och sjöng karaoke på en app och skrattade tills vi kiknade, stackars grannar! Men vi hade kul i alla fall! På kvällen åkte jag hem till Elin och bakade, kokade soppa och bara hängde. Det var länge sedan och så härligt. Vi hade jättekul och det är alltid så skönt och utvecklade att prata med henne. Det blev en lång dag, tror jag la mig typ halv 12 men det var en härlig sådan.

Ska försöka börja skriva lite om veckan med Isabelle, jättebra och galet intensiv. Be patient

Lämna en kommentar