men hur säger man till nån att här tar vägen slut

Idag var jag uppe på Broadwayen och träffade Sonja, vi fikade på Costa och satt och snackde ganska länge. Gillar verkligen att umgås med henne. Vi har alltid bra samtal och det känns som vi kan diskutera det mesta, idag pratade vi om förväntningar, ansvar, döden och rätten att sörja. L var med och vaken under hela fikan så Sonja fick glädjande klämma lite på honom. Vi promenerade sedan runt lite innan vi handlade på Sainsburys, jag till kvällens middag och Sonja till en Cheese cake med ett väldigt speciellt recept.

Jag har även hämtat ut nya linser, så nu ska jag väl börja se ordentligt igen. Annars har jag inte gjort mycket alls, bara tagit det lugnt. Gjorde en herrans massa Falaflar till middag så nu har jag fyllt upp frysen också.

För att orka med vardagen kräv ibland lite saker att se fram emot, så gissa vad jag precis fixat. (Trumvirvel!!)  Jag har bokat en resa till Amsterdam, så när familjen åker till Sverige åker jag till Amsterdam. Så i December tar jag min lilla väska och åker för att hälsa på Bella, det ska bli så kul. Så här är det någon som ska börja googla Amsterdam.Till en början hade jag tänkt ta bussen men M insisterade på att jag skulle boka flyg och låta dem betala mellanskillnaden som ett tack för att jag jobbar extra och hjälper till så mycket. Så himla gulligt!!

Ikväll tog jag även en kvällspromenad, så skönt att komma ut och bara få vara i fred och få frisk luft. När jag var hemma i helgen såg jag på Så mycket bättre, där Lisa Nilsson var med. Sedan jag var liten har jag och pappa lyssnat på hennes låtar, så idag har jag haft en liten TBT och lyssnat på Långsamt farväl typ 10 gånger.

M kom just ner och sa att P spytt så jag hoppas verkligen att det inte är magsjuka och om att jag slipper det. Ska springa och köpa vitpepparkorn imorgon!! Kanske placebo, men det brukar funka fint. Nu ska jag dejta kudden en stund.

Lämna en kommentar