Julmarknad

IMG_6012 IMG_6013Lördag kväll och jag har precis lagt barnen, förhoppningsvis somnar dem fort. Vi har som vanligt tittat på Strictly och N har haft sitt eget dansgolv här i vardagsrummet. Det är väldigt mysigt att ha barnen så här på helgkvällen och bara mysa. Det slutade med att jag hade A i knät och N låg halvt över mitt huvud.

Idag har jag och Moa varit i Svenska kyrkan på deras årliga julmarknad och hjälpt till som volontärer. Det var fantastiskt mysigt och väldigt juligt. Det var jättemycket folk och väldigt mycket engelsmän, jag trodde mest det skulle vara svenskar. Jag fick stå i ståndet där det såldes ljusstakar, tomat och andra prydnader. I de olika stånden fanns allt från bröd, pepparkakor, julmust, skålar, ljuslyktor, varmrökt lax, Pippi Långstrump, godis och självklart var allt svenskt. Det var verkligen jättemysigt och jag är väldigt glad att vi var där. Jag köpte med mig en jättefin julkula.

juli julii juliii IMG_6020

På förmiddagen igår åkte jag till Richmond och mötte upp Emma för en liten sväng i just Richmond. Vi gick i lite olika butiker och fick senare även sällskap av Malin. Emma är både laktos och glutenintolerant, så vi vandrade runt inne på Whole Foods en lång stund och kollade på allt. Det är verkligen himmelriket om man är allergisk! Vi köpte även lunch där från deras Cold/ hot food bar. Åkte sedan hem för att hämta barnen på skolan. A hade playdate så det var bara jag och N. Efter simningen bakade vi en rulltårta för de skulle ha fredagsmys på kvällen.N (pappan) kom hem tidigt så det betydde att jag kunde sluta tidigt, yeii! Jag åkte till Moa direkt när jag slutat, där jag skulle sova över. Martina (hennes värdmamma) hade lagat Butternut risotto till middag, det var så gott! På kvällen lyxade vi ordentligt och passade på att äta massor av godsaker (eftersom det var fredag och vi får äta socker då) och vi drack till och med glögg!! Vi hade en jättemysig kväll, tror vi båda behövde ha en riktig mysig hemmakväll!

Imorgon ska jag hem till Moa (det är mitt andra hem här i London) och julbaka!!

Lämna en kommentar