Covent Garden

Idag mötte jag upp Maja vid Leciester square för att gå runt och mysa lite i Covent Garden. Det är ett av de områdena som jag gillar mest måste jag nog säga. Liksom överallt annars i denna stad var det julpyntat även där  vilket var super mysigt! Julkulorna på Covent Garden market var enorma. Vi gick runt och kolla lite i butiker innan vi satte oss för en fika på La pain Quotidien. Det blev en kortis idag för jag var tvungen att åka hem och fixa maten till ikväll.

image

image

image

image

Fick en leverans med mat idag, vi beställde från Ocado denna gången. Där har dem en swedish food store, så min värdpappa gick lite crazy och klickade hem knäckebröd, lingonsylt, falukorv och smörgåsgurka så det stod härliga till. Det är verkligen jättebra att det går att få tag på lite svenska varor sådär, utan att man ska behöva ta sig till den svenska butiken.

image

N har scouterna på torsdagar så den blev en promenad dit idag. Jag tog som vanligt med A till ett fik i närheten. En väldigt bra rutin tycker jag. Idag passade jag på att skypea med systrarna. Det var jättekul att prata med dem, det var verkligen länge sedan. Saknar mina små gullisar!

image

Jag gillar inte att ta reda på tvätt i vanliga fall ( tvätta och hänga, inga promblem. Men vika, njea asså) men idag hade jag lite tvätt terapi på kvällen. Barnen var (ursäkta uttrycket) skit jobbiga och knöliga vid maten. Det tog dem 45 minutet att äta upp lite lax och ungrostade grönsaker. Jag höll på med tvätten när N (pappan) kom hem och då säger han ”jaha här står du nu igen”. Han fick det att låta som att jag alltid står vid tvätten. Det är nog så att han tajmar det ganska bra att komma hem lagom när barnen tittar på tv och jag får en stund över till tvätten.

Det ska bli så skön att sova nu efter allt knöl på kvällen. Har ändå haft en bra dag med min Maja.

Lämna en kommentar